• Deutsch

Výlet na Hofmanky z Gerlovy Huti

Lehký výlet z Ger9_hofmanky_hlavickalovky je směrem na Nový Brunst, Starou hájovnu a dále na Hofmanky. Zaparkujeme na parkovišti Gerlova Huť a k nástupnímu místu se přesuneme asi 300 m ke křižovatce Gerlova Huť (buď pěšky po silnici, nebo na lyžích podél cesty), musíme přejít pěšky přes silnici I. třídy Klatovy – Železná Ruda. Nástupní místo na námi zvolenou trasu je u rozcestníku Gerlova Huť, u dřevěného přístřešku.  Z Gerlovy Huti pokračujeme po rovince do údolí pod Pancířem zvané Nový Brunst, zde je zachovalé stavení v místě bývalé sklářské huti. Z Nového Brunstu nás trasa mírným stoupáním přes les zavede na sousední o něco výše položené louky, kde se trasa stáčí jihozápadním směrem a pokračuje dále vzrostlým lesem až na Hofmanky. Cestou křižuje průsek elektrického vedení na vrchol Pancíře, vede kolem odbočky na prameniště Řezného potoka až na Hofmanky rozcestí, kde je zachovalé stavení. To již jsme cca 0,5 km před cílem našeho výletu Hofmanky – mezistanice sedačkové lanovky Špičák – Pancíř.  Za dobrého počasí jsou krásné výhledy jižním směrem a při výborné viditelnosti je možno mezi bavorskými vrcholy Falkensteinem a Velkým Javorem pozorovat i Alpy. Návrat začíná stejnou cestou zpět, na odbočce na Prameny Řezné pak můžete jet přes louky na prameništi (žlutá turistická značka), kde i horší kvalita úpravy není na závadu, neboť trasa stále mírně klesá. Vrátíme se přímo k hlavní silnici na Gerlovce.  Trasa vede po téže cestě tam a zpět.

Omluvte prosím zhoršenou kvalitu některých fotek. Jedná se o reportážní fotky, které byly pořizovány při testování výletů. Museli jsme využít každé vhodné příležitosti k testování výletů, i když bylo zrovna pod mrakem, protože i tato zima byla dost skoupá na sníh a hrozilo, že bychom nestihli zrealizovat a odzkoušet všechny výlety v bílé stopě, které Vám přinášíme.

Novy_Brunst autor_Vaclav_Sebelik_Novy_ Brunst Gerlova_Hut-nastupni_misto_Novy_Brunst Hoffmanky-vyhlidka_na_Javor louky_Stara_Hajovna-vyhlidka_na_Polom Novy_Brunst

• Parkování: parkoviště na Gerlově Huti GPS: 49.1629347N, 13.2816339E
  • Nástupní místo: u rozcestníku Gerlova Huť, u dřevěného přístřešku GPS: 49.1651831N, 13.2784044E
  • Značení: celá trasa vede po zelené turistické značce
  • Časová náročnost: dle sněhových podmínek max. 2,30 h
  • Fyzická náročnost: lehká, mírný profil, vhodné pro rodiny s dětmi
  • Délka trasy: 9,5 km
  • Povrch: pravidelně udržovaná trasa, varianta
  • Občerstvení: na Hofmankách, Gerlova Huť
  • Zajímavosti na trase: samota Nový Brunst, Hofmanky
  • Servis lyží: není k dispozici

Itinerář výletu na Hofmanky z Gerlovy Huti  si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

9_hofmanky_itinerar_Stranka_1 9_hofmanky_itinerar_Stranka_2

profil_hofmanky

Prolink na mapu seznam:

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail info@bilastopa.cz, nebo třeba náš profil na facebooku Bílá stopa Šumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění v Bílé stopě na Šumavě.  Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.