• Deutsch

Výlet z Modravy na Březník

hlavicka_breznikVýlet podél Modravského potoka na hájenku Březník je pro lyžaře běžce opravdu ideální. Cesta neustále mírně stoupá, sněhové podmínky jsou zde ty nejlepší na Šumavě a o romantickou kulisu se stará zimní říčka bojující s ledovým příkrovem. Nástupní místo na lyžařské trasy je vzdáleno od parkoviště asi 200 m proti proudu Modravského potoka, tento úsek je po pluhované cestě, většinou na lyžích sjízdný, ale bez údržby. Z parkoviště nejprve vyrazíme vpravo asi 70 metrů a zde u turistického rozcestníku směr Březník odbočíme vlevo. Asi po 150 metrech začínají krásně upravené stopy na ploše vpravo od cesty. Po zhruba 7 kilometrech nenáročné jízdy se náhle úzké údolí otevře a my se octneme na horské louce snad přímo uprostřed Šumavy. Z jihu na nás dohlíží nedaleký vrchol Luzný 1373 m n. m., na protilehlé stráni poslední z dochovaných domů dřívější lesnické osady – hájenka. Kouzlo místa již učarovalo šumavskému spisovateli Karlu Klostermannovi a každý opravdový milovník přírody si jej musí prožít sám. Rozjímání i radost z dosaženého cíle pomůže zpříjemnit návštěva v již zmíněné hájence (v zimě v roce 2015 z technických důvodů uzavřena). Zpět na Modravu můžeme pohodlně dojet stejnou trasou nebo zvolíme delší variantu a vydáme se pravou odbočkou na rozcestí Na ztraceném a okruhem přes Lovčí skálu a Filipovu Huť. Základní trasa je po téže cestě tam a zpět, variantní trasa pak tvoří částečný okruh.

Omluvte prosím zhoršenou kvalitu některých fotek. Jedná se o reportážní fotky, které byly pořizovány při testování výletů. Museli jsme využít každé vhodné příležitosti k testování výletů, i když bylo zrovna pod mrakem, protože i tato zima byla dost skoupá na sníh a hrozilo, že bychom nestihli zrealizovat a odzkoušet všechny výlety v bílé stopě, které Vám přinášíme.

Lovci_skala Filipova_Hut1 Filipova_Hut DSC09373_autor_ Vaclav_Sebelik DSC09369_autor_ Vaclav_Sebelik Cernohorska_nadrz_4 DSC09354_autor_ Vaclav_Sebelik DSC09358_autor_ Vaclav_Sebelik DSC09359_autor_ Vaclav_Sebelik DSC09363_autor_ Vaclav_Sebelik Cernohorska_nadrz_3 Cernohorska_nadrz_2 Cernohorska_nadrz Lovci_skala2

• Parkování: centrální parkoviště ve středu obce Modrava, GPS 49.0237550N, 13.4965786E
  • Nástupní místo: z parkoviště vpravo asi 70 m, u rozcestníku směr Březník odbočíme vlevo, asi po 150 m začínají upravené stopy
  • Značení: první část cesty nevede trasa přímo po značené modré turistické cestě, ale po souběžném průseku vedle cesty, od rozcestí Modravský potok pak již stopy vedou přímo po lesní cestě.
  • Časová náročnost: dle sněhových podmínek základní trasa 2-2,5 hod, objížďkou přes Filipovu Huť 3-3,5 hod
  • Fyzická náročnost: základní varianta – lehký profil snadné – modrá (profilově vhodné i pro rodiny s dětmi. Delší varianta – středně těžké – červená
  • Délka trasy: základní trasa – 16 km, delší trasa 18 km
  • Povrch: pravidelně udržován
  • Zajímavosti na trase: hájenka Březník, Luzenské údolí
  • Občerstvení: na Modravě
  • Servis lyží: na Modravě není k dispozici

Itinerář výletu z Modravy na Březník  si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

ItinerarBreznik_Stranka_1

ItinerarBreznik_Stranka_2

profil_trasy_breznik_zima

Prolink na mapu seznam:

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail info@bilastopa.cz, nebo třeba náš profil na facebooku Bílá stopa Šumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění v Bílé stopě na Šumavě.  Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.