• Deutsch

Výlet ze Stožce do Bischofsreutu a Haidmühle

3stozec_hlavickaVyzkoušíme si krásný ovšem náročnější okruh ve členitém terénu. Na trase se střídají táhlé lesní svážnice i úseky po loukách a pastvinách. Trasu začneme v nejnižším bodě celého okruhu ve Stožci. Zde bez problémů zaparkujeme na centrálním parkovišti uprostřed obce (z poplatku za parkování obec částečně financuje údržbu lyžařských tras), nástupní místo je vzdáleno asi 100 m za mostem přes Studenou Vltavu směrem na České Žleby. První metry jsou zahřívací po rovince na Stožeckých loukách, po necelém kilometru odbočíme vlevo po stopě, která vede přes Žlebskou silnici a začne mírně stoupat po Šumavské magistrále směrem k Českým Žlebům. V polovině cesty na České Žleby se napojíme na pás po bývalých hraničních zátarasech a vydáme se vlevo.  Stoupání začne být trochu ostřejší.  Pokud nepotřebujeme nutně občerstvení v Českých Žlebech, lze tuto osadu objet po stopách jižně a pokračujeme v již mírnějším a kratším stoupání na Kamennou hlavu. Toto je naopak nejvyšší bod naší trasy s krásnými výhledy zejména na trojmezenský hřeben. Dále sjíždíme na rozcestí Mlaka – zde varianta zkrácení trasy přes Krásnou Horu přímo, rozc. V Podkově na Nové Údolí. My se však vydáme na hraniční přechod Mechový potok a dále po bavorské straně stoupáme směrem na Bischofsreut. Až do vsi nedojedeme, ale stáčíme se vlevo východním směrem, kde později mírným klesáním dojedeme do Haidmühle. Přeneseme asi dvě silnice v obci a pokračujeme podél Studené Vltavy na hraniční přechod Nové Údolí a dále do Stožce. Tam již vede souběžně s trasou také železniční trať. Trasa tvoří okruh, možná varianta zkrácení je přes Krásnou Horu (zkrácení asi o 4 km), z Nového Údolí lze využít pro návrat také vlak (zkrácení o 3,5 km).

Omluvte prosím zhoršenou kvalitu některých fotek. Jedná se o reportážní fotky, které byly pořizovány při testování výletů. Museli jsme využít každé vhodné příležitosti k testování výletů, i když bylo zrovna pod mrakem, protože i tato zima byla dost skoupá na sníh a hrozilo, že bychom nestihli zrealizovat a odzkoušet všechny výlety v bílé stopě, které Vám přinášíme.

Schwarzenbersky_plavebni_kanalRadvanoviceLuzny_od_ZlebuPohled_od_Zlebu    Pohled_od_ZlebuPohled_od_ZlebuCeske_ Zleby-Zlebsky_vrchStozecPohled_od_ZlebuPohled_od_ZlebuKamenna_HlavaPanorama_Zleby

• Parkování: parkoviště v obci cca 100m od nástupního místa, placené
  • Nástupní místo: v obci za mostem přes Studenou Vltavu (směrem na České Žleby)
  • Značení: okruh proznačen jako lyžařská turistická trasa
  • Časová náročnost – dle sněhových podmínek 2,5 h – 3,5 h
  • Fyzická náročnost – středně těžká trasa
  • Délka trasy: 20 km
  • Povrch: pravidelně udržovaná lyžařská trasa
  • Zajímavosti na trase: Kamenná hlava (výhledy), Mlaka – Mechový potok, Haidmühle, Nové Údolí
  • Občerstvení: Česká Žleby, Haidmühle, Nové Údolí, Stožec
  • Servis lyží: není k dispozici

Itinerář výletu Ze Stožce do Bischofsreutu a Haidmühle  si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

3 stozec_itinerar_Stranka_13 stozec_itinerar_Stranka_2

profil Bischofsteut

Prolink na mapu seznam:

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail info@bilastopa.cz, nebo třeba náš profil na facebooku Bílá stopa Šumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění v Bílé stopě na Šumavě.  Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.